Laidback dagje Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Laidback dagje Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Laidback dagje Hanoi

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

03 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Gister avond werden we om 6 uur opgehaald met een busje om van Sapa naar Lao Cai te reizen. Het duurde langer dan op de heenweg, wat wel vervelend was. De weg bestond uit een oneindige afdaling van haarspeldbochten. Lekker misselijk makend dus. Ook stond anderhalf uur lang keihard de Vietnameze radio aan. We hebben beiden niet goed geslapen in de trein. Om 4:15 stopte de trein in Hanoi. Toen we uit de taxi stapten vroegen tientallen taxichauffeurs of we een motor of een taxi (of zelfs seks?) wilden. Ze zijn allemaal zo opdringerig.. Eerst hebben we zo'n 10 minuten met een super leuke en speelse puppy gespeeld. We hadden een lach van oor tot oor en het baasje van het hondje had echt een stalen gezicht. Geen grijntje emotie. dat was wel een beetje raar eigenlijk.

Daarna hebben we toch maar een taxi genomen naar het hotel. We hadden toch nergens anders om heen te gaan. Best vervelend dat we zo vroeg aankwamen dus, want bijna niets was open. We hebben een tijdje op het stoepje voor de deur van het hotel gewacht, om een uur of 6:30 klopten de buren voor ons aan of we naar binnen mochten. Op de vloer van de lobby lagen een paar van de hotel medewerkers tussen de scooters te slapen. We hebben alleen even snel de tassen gedropt want onze kamer was nog niet vrij. Hierna hebben we bij een bakkertje gewacht tot deze open was en hebben we daar ontbeten. Daarna zijn we naar een travel agency gegaan. We wilden misschien nog een tour voor morgen boeken, naar een national prk en endangered primate rescue centre. Het zou alleen 120 dollar gaan kosten omdat het een private tour was. Die hebben we dus maar overgeslagen. Wel jammer want we hadden het heel leuk gevonden om met aapjes te kunnen spelen. Vooral omdat we Lopburi (waar de aapjes tam zijn en tussen de mensen leven) hebben overgeslagen.

We wilden daarna misschien naar het zwembad, maar eenmaal in onze kamer waren we toch wel erg moe. We hebben dus tot een uur of 4 gewoon niets gedaan, uitgerust en op bed gelegen. Daarna gingen we naar een winkelcentrum in Hanoi, waar ook een bioscoop boven zat. We hebben dus wat rondgelopen in het winkelcentrum, hebben wat gegeten en hebben om 8 uur een filmpje (bad teacher) gepakt. De kaartjes kostte iets meer dan 2 euro voor goede stoelen, waarvan de rugleuning naar achter kon e.d. Het is een mooie bioscoop. Toen hij was afgelopen waren we even vergeten dat we in Vietnam zaten. Tot we doorhadden dat we in zomerkleding zaten en geen tassen of jassen meehadden en alleen maar Vietnamezen zagen. De bioscoop leek even ouderwets op thuis.

Na de film verlieten we het winkelcentrum via de garage waar honderden scooters stonden. Jammer dat we onze camera niet mee hadden!! We vroegen aan een taxischuaffeur of hij ons naar het hotel kon brengen,. Hij vroeg er 100.000 dong voor ( iets meer dan 3 euro) toen we zeiden dat we voor 85 heen waren gekomen (dus dat we de prijs te hoog vonden) zei hij oke, 60.000 dong. Lekker makkelijk afdingen dus hier!

We hebben dus niet echt iets gedaan, maar vonden het toch even leuk om een blog te schrijven. We zijn namelijk aan het wachten op de hotel-manager, want hebben nog steeds geen geld terug gehad van de Halong Bay tour... Morgen gaan we als het mooi weer is (en waarschijnlijk ook als het geen mooi weer is..) naar een waterpark. Overmorgen vertrekt het vliegtuig om 09:15 naar Bangkok.

Groetjes uit Hanoi!

P.s. trouwe lezers, dankzij jullie hebben we inmiddels al een bezoekersaantal van ruim 10.000 bereikt. Scrijven we het toch niet voor niets ;)

• 03 Augustus 2011 - 18:17

Esmee:

Hm dat klinkt niet allemaal erg geweldig. Hopelijk wordt het snel weer wat leuker en minder vermoeiend. Het is in ieder geval een hele ervaring :P

xxx

• 07 Augustus 2011 - 09:02

Mick En Renee :

Het is alleen nog maar vermoeiender geworden in Vietnam :P Maar gelukkig zijn we nu weer teurg in Thailand, lekker op n eilandje! xx