Laatste dag Hanoi, niet de beste. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Laatste dag Hanoi, niet de beste. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Laatste dag Hanoi, niet de beste.

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

04 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Eigenlijk niet veel positiefs te melden over onze laatste dag in Hanoi. We hadden om 10 uur 's ochtends afgesproken in de lobby van het hotel met de manager. Hij zou dan ook de manager van de tourcompany van Halong Bay bellen, zodat we samen tot een overeenkomst konden komen wat betreft de refund vanwege de tyfoon. Zoals verwacht was hij weer eens niet op tijd. Hij heeft ons gehele verblijf zich niet echt gehouden aan de tijden die we afspraken, hij heeft weinig rekening met ons gehouden in die zin. Uiteindelijk kwam erst de manager van de tourcompany en daarna de manager van het hotel. Eerst waren ze bereid 30 dollar pp te betalen. Na veel moite gedaan te hebben konden we het ophogen naar 35 dollar, wat we eigenlijk nog te weinig vonden. Zeker na wat later op de dag gebeurde.... (cliffhanger)

We wilden het geld eigenlijk meteen hebben, anders moesten we weer pinnen voor de laatste dag (terwijl dat niet nodig was geweest als we het meteen kregen). Er was weer allemaal gedoe, want de hotelmanager was inmiddels weer gewoon weg gegaan, en van hem moesten we het krijgen. We konden kiezen, of het krijgen na een paar uur, of in de avond. We kozen dus maar voor de avond, anders moesten we daar gaan zitten wachten. We wilden liever naar het zwembad in de middag, en dat hebben we dus ook maar gedaan. Was weer even lekker verkoelend, want het was een hele hete dag! We zijn trouwens belachelijk slecht in taxi-en zeg maar... Elke keer dat we de meter aan willen wordt het duurder dan een afgesproken prijs, en elke jkeer als we iets afspreken (en we denken dat het een goede deal is) zien we op de meter dat het een stuk goedkoper zou zijn. Naar en terug van het zwembad hebben we betaald: 30k, 50k, 60k, en 80k dong... Dit keer was het op de heenweg (met een kleine taxi (taxi's zijn duurder naar mate ze groter worden)) ruim 80.000 dong, dit was met de meter aan. Op de terugweg reden we op precies dezelfde weg in een grotere (en dus duurdere) taxi, en hadden we een deal gemaakt van 50.000 dong. De meter gaf echter 22.000 dong aan! toen hebben we hem maar gewoon 30.000 (1 euro) gegeven... Hij vond het wel goed.

Toen we weer bij het hotel waren, zagen we dat de airco heel erg had lopen lekken. Renee haar hele tas was nat geworden. De meeste dingen waren er al uit, en dus niet nat geworden, maar een boel was toch wel heel nat geworden. Vooral dat haar tas zo doorweekt was vond ze erg. Ook los ligende kleren die niet in een plastic tasje hadden gezeten leken wel alsof ze in een bad hadden gelegen. Ook toilettasjes, zonnebril, waaier, papieren etc. waren nat geworden. We waren natuurlijk heel boos, want de hele kamer was nat! En alles moest natuurlijk weer gewassen worden, wat ons weer geld kost. Daarnaast was alles zeiknat en het kon niet meer drogen omdat we al vertrokken over 8 uur, en moest dus nat de natte tas in...

We waren dus naar beneden gegaan en vroegen waar de manager was. We hadden namelijk om die tijd afgesproken om het geld terug te krijgen. De hotelmedewerker zei dat de manager over een uur terug zou zijn. Renee was nogal upset, en dat liet ze merken ook, dus toen had de medewerker snel gebeld en was de manager er binnen 5 minuten. Hij toonde totaal geen begrip!! Hij zei wel sorry, en we kregen een andere kamer, maar dat was het ook wel. Ohja, de kleren werden ook gestreken. Niet dat dat iets heeft geholpen, de volgende ochtend waren ze nogsteeds nat. Het meeste in ieder geval.

Vanwege al het ongemak: de airco, de tas en kleren die dus nat het vliegtuig in moesten, dat hij altijd te laat is en ons laat wachten, pas na 6 dagen geld terug (terwijl hij zei na 1), Halong Bay was vanalles mis mee, Overnachting in Sapa was niet gewoon in 1 keer geregeld.. wilden we een vergoeding. Omdat we ook pas nu het geld terug kregen in dollar, moesten we het laten wisselen (want we konden het niet meer uitgeven). De vieze kleren moesten gewassen worden. We hebben extra moeten pinnen wat geld kost per transactie. We vonden het helemaal niet onredelijk om hier een vergoeding voor te vragen! Of nouja vergoeding... Gewoon minder betalen voor die nacht o.i.d. Na onderhandeld, gediscussieerd zelfs geschreeuwd en gehuild te hebben kregen we een.. 1! dollar!!! Seriously?!?! Woedend waren we. Maar niets meer dat we er aan konden doen. Hebben in ieder geval niet meer betaald voor de was van een aantal dagen ervoor. Niet dat we ons daar beter door voelden.. Maargoed, we vrolijkten een beetje op na het laatste broodje kaas (en tonijn voor Mick). Daarna zijn we meteen gaan slapen. Half 5 ging de wekker, 6 uur taxi naar het vliegeld genomen. 15 dollar afgesproken, meter zei iets van 17 dollar!! Jeej! op het vliegveld een beetje rond gelopen.. 09:15 vertrok hij naar Bangkok!

Lekker nutteloze blog dit. De volgende wordt beter.. Denken we..

• 06 Augustus 2011 - 15:38

B:

Gierie hollanders :p

• 07 Augustus 2011 - 03:08

Mick En Renee :

Is nit gierie ;) Is reeel zijn en dus een budget hebben als je 7 weken op vakantie gaat. En rechtvaardigheid! Zou jij toch moeten weten B, schadevergoeding en alles. aansprakelijkheidsrecht gehaald? ;) Maarja, daar werkt t dus anders..