Weekend market, rooftopbar, last day! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Weekend market, rooftopbar, last day! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Weekend market, rooftopbar, last day!

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

22 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

We hebben een heerlijk luxe laatste dagje gehad!

Gister zijn we niet meer naar een rooftopbar gegaan. Er is een dresscode en Renee had geen nette schoenen. Ze kon ook nergens iets anders dan sandalen vinden, dus we besloten de volgende dag te gaan. Overdag zijn we naar de weekend market in Bangkok gegaan. We hebben er een tuk tuk naartoe genomen voor 10 bath. Het was 20 a 30 minuten weg, maar omdat we eerst langs een juwelier gingen was het zo goedkoop. Anders was het 200 bath geweest. Best vervelend zon tussenstop bij een tailor of juwelier ofzo, maar het scheelt best wel in geld. De tuktuk chauffeurs krijgen dan een coupon voor benzine of iets dergelijks. We zijn al eens eerder naar de weekendmarket geweest. Het is er enorm groot, je bent de hele dag bezig als je overal langs wil komen. De meeste dingen zitten bij elkaar ( kleding, sieraden, beeldjes, huishoud artikelen e.d.) Dus we konden een groot deel gewoon overslaan. Het is zowel buiten als binnen, erg benauwd met zo veel mensen om je heen. In de middag/avond zijn we gewoon nog op KhaoSan geweest. We zijn best vroeg gaan slapen want hebben de nacht ervoor door de busreis (bijna) niet geslapen.

Vanchtend en vanmiddag hebben we Khao San road afgestruind op zoek naar de laatste souvenirs. Ook heeft Renee een paar pumps gekocht, in de hoop in de avond door de kleding check van Sirocco te komen. Daar zijn we in de avond dus naartoe gegaan. We wilden eerst met een tuk tuk, maar het ging wel lang duren vanwegen rush hour. We zijn dus maar met de boot gegaan. Het was heel druk, en iedereen stond te schreeuwen (daar houden ze echt van hier.. iedereen schreeuwt altijd zo). Dus dat was wel vervelend. Ook was het echt heel onduidelijk waar we er uit moesten. Uiteindelijk zijn we 1 stop te vroeg uit gestapt, maar het was alsnog loopafstand naar Lebua (het hotel, waarboven skybars zitten). We kwamen gelukkig door de kledingcheck, (andere mensen hadden niet zo veel geluk.) Het uitzicht was adembenemend mooi. Zeker een van onze 'hoogtepunten' van de vakantie! We waren net niet op tijd om de sunset mee te maken, dat had ons ook heel mooi geleken. Ooit in de toekomst dan maar? We hebben een paar mooie foto's maar het is echt niets vergeleken met the real deal. We zijn naar 2 bars in het gebouw gegaan. 1 waarvan een deel van de film the Hangover 2 is opgenomen. Dat vonden we wel grappig. Er was geen entrance fee, maar drankjes waren wel erg duur. Een fluitje Heineken was 10 euro, softdrinks ook. Maar het was het natuurlijk helemaal waard!! Ze behandelen je daar ook als koning en koningin bij wijze van. Telkensje bakjes met nootjes en olijven bijvullen, de beste plekjes voor je uitzoeken, zelfs de toiletten werden na elk bezoek schoongemaakt, nieuwe handoekjes (geen papier of drogers, maar echt handoekjes), wc papier weer in een punt gevouwen.. Noem het maar op. Helaas moesten we na niet al te lang alweer weg, anders misten we onze vlucht nog... Om 22:00 uur worden we opgehaald om met een minibusje naar het vliegveld te vertrekken. Daarover meer in het volgende verslag...