Eindelijk op Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Eindelijk op Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Eindelijk op Koh Samui

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

12 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Na een reis van meer dan 26 uur zijn we eindelijk aangekomen op Koh Samui. Gisteren moesten we om 6 uur verzamelen voor de bus. We moesten er echter nog een eindje naartoe lopen, wat best een klus was, want de tassen zaten in de flightbags, en we droegen ze dus niet op onze ruggen, maar gewoon in de hand. Om ongeveer half 7 kwam de bus en rond zevenen reden we weg, op naar Surat Thani.

Het was best een mooie bus op zich, wel echt een kinder bus. Overal plaatjes van beertjes e.d. veel kleuren enzo. Er waren ook tv's waar 3 films op afgespeeld werden. The Hangover 2, Bad teacher en the social network. Bad teacher hadden we net een week geleden ofzo in Vietnam gezien, en de rest hadden we ook al gezien. Maar toch fijn dat we ons niet echt hoefden te vervelen. We hadden een plek vlak bij de uitgang gezocht, niemand zat dus voor ons, dus we konden met onze voeten op een hoge steun liggen. We dachten dat dat wel fijn zou zijn, maar we hebben de hele reis niet lekker gezeten. We hebben dus ook bijna niet geslapen. Ook hielp het niet dat we 's nachts een paar keer werden 'wakkergemaakt' dat we pauze hadden, of dat mensen er uit moesten.

We zouden om een uur of 4 in Surat Thani moeten arriveren, dit werd echter 9 uur. De boot was dus al weg, en ze zeiden eerst dat het nog 3 uur zou duren, daarna dat we tot 2 uur moesten wachten op de volgende boot (uiteindelijk voer deze om 4 uur pas weg). We hebben een beetje in de zon gezeten, hadden echt niets te doen. Wel konden we een beetje van het uitzicht genieten (viel op zich wel mee hoe geweldig dit was) maar Mick heeft voor het eerst wilde dolfijnen gezien. Dus dat vond hij wel leuk. Om 2 uur was de boot er dus nog niet, deze arriveerde rond kwart voor 3. 4 uur gingen we pas richting het eiland. We kwamen ongeveer om half 6 op het eiland aan.

Koh Samui is veel groter en drukker dan Koh Chang. Echt niet met elkaar te vergelijken. Bovendien zit het hier vol met Bugerking, Mcdonalds, Starbucks e.d. Op zich denken we dat we het leuker gaan vinden, simpelweg omdat er meer is en meer te doen is.

We hadden nog geen hotel geboekt, we wilden gewoon een scooter huren en het eiland over om er een te vinden. Dit was toen we dachten om 9 uur in de ochtend aan te komen... Het werd echter al bijna donker dus we moesten iets anders bedenken. We gingen naar een internetcafe vlak bij de pier. Hiet hadden we een aantal hotels gezocht en de adressen opgeschreven. Er was er een waar we echt naartoe wilden, en volgens het internet lag dit in Bo Phut. Maar de taxichauffeur overtuigde ons ervan dat het in Lamai beach lag. Toen we daar aankwamen bleek het iets anders te zijn, dus we moesten weer verder met en andere taxi. Deze zette ons ook niet bij het juiste adres af. 500 bath lichter gaven we het op, en zochten we te voet gewoon een hotelletje voor vannacht. Voor 800 bath hebben we er een gevonden. Ziet er goed uit, geen zwembad o.i.d. maar we blijven maar voor 1 nacht dus dat maakt niet uit.

Morgen zoeken we verder!

Groetjes uit Koh Samui