Alweeer in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Alweeer in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Alweeer in Bangkok!

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

11 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

We wilden gister om 10 uur al opgehaald worden om weer richting Bangkok te gaan, maar toen we belden zeiden ze dat het alleen mogelijk was om om 12 uur te vertrekken. We waren er niet zo blij mee, want de medewerker van het hotel had ons beloofd dat er nog plek zou zijn in de ochtend, omdat het het laagseizoen is. Uiteindelijk werden we dus om 12 uur opeghaald. We zaten pas net in het busje toen het uit het niets heel hard begon te regenen. Na ongeveer 10 minuten, ging het van keiharde regen naar helemaal droog binnen een seconde. Zo raar vonden we dat! En na ongeveer een minuut stond ineens de kraan weer heel hard aan. Gelukkig was het weer bijna droog toen we op de ferry gingen.

Zelfs na 2 reispilletjes was Renee de hele weg misselijk, dus we hadden besloten een nachtje in bangkok te blijven voor we onze reis voortzetten. Dan hadden we ook meer tijd om alles uit te zoeken (hoe we er komen, waar we blijven slapen etc.) We hadden niet eens anders gekund blijkt later, want alle plaatsen op de trein zitten al heel snel vol.

We werden afgezet op het vliegveld. Vanaf daar hebben we de skytrain genomen naar ... een plek. En vanaf daar zijn we met een tuk tuk naar Khao San road gegaan. Hier hebben we een hapje gegeten. Eindelijk weer lekker fruit!! Ze hebben zo veel fruitstalletjes in Bangkok. En ook heel veel pannekoeken stalletjes. In de afgelopen week hebben we er samen wel zon 20 gegeten... Niet erg gezond dus, maar het is zo goedkoop!

Vandaag zijn we een aantal reisbureautjes afgegaan. Zij vertelden ons dus dat er geen plekken meer waren voor vandaag of morgen op de nachttrein richting Chumphon. We moeten dus met de bus. Op verschillende plekken gaven ze ons een prijs van 1200 bath, maar toen heeft Mick het ergens kunnen regelen voor 830 bath p.p. (iets meer dan 20 euro). De rest van de tijd hebben we een beetje rondgelopen op Khao San road (hebben we in een eerder verslag over verteld. heeel veel stalletjes, echt een backpackersplaatsje). Daarna zijn we een internetcafe ingedoken, net op tijd, want het regent hard nu!

We vinden het wel even fijn hier, Bangkok is inmiddels echt een beetje onze hometown in Azie geworden. We weten de weg te vinden, en voelen er ons meer thuis dan op andere plekken.

Het is hier nu kwart voor 5, om 6 uur moeten we verzamelen bij het reisbureau. De bus vertrekt ongeveer om 7 uur en het is 7 uur rijden ( maar daarnaast moeten we wel een paar keer stoppen om te tanken, en dat duurt altijd heeel lang hier..) Maar goed, we komen dus ongeveer rond 3 a 4 uur aan zeggen ze, en de ferry vertrekt pas om 7 uur. Dus we moeten nog wel een tijdje wachten jammer genoeg. Wanneer we op Koh Samui aankomen moeten we nog een hotel zoeken. Dat doen we waarschijnlijk op de zelfde manier als Koh Chang, gewoon door een scooter ofzo te huren en het eiland af te zoeken. Dan kunnen we de kamers tenminste zien, op internet niet. Ohja, we gaan dus naar Koh Samui, in plaats van Koh Tao. Koh Tao is te duur denken we, helaas. Misschien kunnen we nog een keer gewoon een dagtrip doen.

Groetjes uit Bangkok!

• 11 Augustus 2011 - 10:49

Laura:

Heey vakantiegangers!
    Supergave foto's weer! Heb ik nog een klein beetje vakantiegevoel, Luke en ik zijn al aan het af tellen (nog 10 weken pfff )..
    Lekker al dat verse fruit en dat is wel gezond ;)! Maar jullie zijn toch ook op vakantie dus dan moet je ook lekker eten :)! Fijn dat jullie je al een beetje thuisvoelen!
    Bizar dat weer, hier regent het heel veel, helaas. Vandaag is het ook koud, brr maar ben op werk dus dat is niet zo erg.. Gaan hier zo de afdeling herinrichten dus dat wordt sjouwen met bureaus en kasten..
    Geniet er nog even van! Goede reis naar Koh Samui.
    Liefs

• 14 Augustus 2011 - 12:09

Mick En Renee :

Laatste tijd hebben we maar weinig foto's gemaakt.. We hebben niet zo veel meer gedaan eigenlijk, best jammer, er is zo veel dat we wel zouden willen doen! Maar zo duur op de eilanden. Haha ja het is erger als het mooi weer is terwijl je moet werken! Je hebt in ieder geval lekker iets om naar uit te kijken! En over 10 weken is iedereen jaloers.
    Veel plezier op Ameland ;)