Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Ko Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Ko Chang

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

06 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

We landden iets voor 11 in Bangkok. Het duurde verschrikkelijk lang bij de paspoort en visa controle. Toen wij eindelijk aan de beurt waren hadden we op onze arrival card geen adres ingevuld. We wisten namelijk nog niet waar we heen gingen (welk eiland), laat staan welk hotel. De vrouw die er zat zei heel boos wat het niet goed was en we moesten zeggen waar we heen gingen. Toen zeiden we dat weten we nog niet. Toen wees ze heel boos dat we weg moesten om het op te schrijven. We zeiden we weten het nog niet, dat moeten we nog uitzoeken. Toen schreeuwde ze keihard This is not Netherland!! This is Thialand!! In Thailand you know where you go! Dus we vroegen, oke so it's not allowed to travel around? Daar gaf ze geen antwoord op.. toen hebben we maar gewoon random wat ingevuld. Ze deed echt belachelijk, het sloeg helemaal nergens op. Ze begon meteen al te schreeuwen. Gewoon om authoriteit uit te stralen o.i.d.

Vanaf het vliegveld hebben we een bus naar ko Chang geboekt. Het is een reis van ongeveer 6 uur en kostte 10 euro p.p. Hierbij zat de ferry en vervoer naar het hotel inbegrepen. Rond half 9 kwamen we aan op het eiland, het had allemaal iets langer geduurd. Niemand had een accomodatie geboekt, dus we reden een beetje rond het eiland. Het is duur!! In vergelijking met de rest van Thailand of Vietnam in ieder geval.. Of zo goedkoop (2,50) dat je niets meer moet verwachten dan een hutje op wat palen. De goedkoopste kamer die er goed en schoon uit zag was 1200 bath (30 euro). Daar zat dan wel ontbijt bij inbegrepen we het lag aan het strand. We hebben er echter niet van kunnen genieten, want in de ochtend regende het en om 12 uur moesten we uitchecken.

we hebben voor 200 bath (5 euro)een motor voor 24 uur gehuurd. We hebben de hele dag het eiland op en neer gereden om een accomodatie te vinden. We wilden er een met een zwembad en airco. Dat was eigenlijk het belangrijkste. Verder vonden we een koelkast en computers met internet ook wel heel fijn. Uiteindelijk hebben we alles gevonden in Sophia's garden. We betalen hier een prijs van 15 euro per nacht. Het enige jammere is dat het niet direct aan het strand ligt (dus we missen het uitzicht). Het is ongeveer 10 minuutjes lopen. Tijdens het rijden hebben we veel mooie plekken op het eiland gezien. Het eiland is best groot, maar niet zo groot dat je er met de motor of scooter niet omheen kunt ofzo. Het grootste gedeelte van het eiland bestaat uit natuurgebied. Er is dus ook niet erg veel. Om 20:00 uur lijkt her meeste al uitgestorven. Er zijn wel veel barretjes, maar dit is het laagseizoen, dus er is bijna niemand. Rijden met de scooter is dus ook wel fijn, want er zijn niet echt veel mensen in het verkeer. Renee heeft vandaag zelfs gereden!! Op de open weg!! Er zijn geen doden gevallen. Niet door haar in elk geval, er lagen wel wat dode dieren op de weg.. Daar schrok ze soms wel van. De wegen hier zijn op zich goed, maar stijl!! Je hebt echt verschrikkelijk stijle hellingen. We zullen er nog een keer een foto van maken. Lopend zou je er echt moeilijk opkomen waarschijnlijk.

In de ochtend regende het, maar de rest van de dag scheen de zon. Onze armen zijn dus lekker bruin geworden, en Mick is weer eens verbrand in zijn nek. Hij leert het ook nooit!! Voor de rest hebben we erg weinig gedaan vandaag. Morgen wordt het waarschijnlijk een rustig zwembad-dagje.

Groetjes uit Ko Chang!

• 06 September 2011 - 14:31

Sima:

Beste Mick,

Wij willen in nov met zn 2en voor het eerst gaan rondtrekken in Thailand. We komen om 12:25 aan op het vliegveld. En willen om14:00 de Lonely expres pakken naar Ko Chang, weet niet of dat haalbaar is. Uit jullie verslag begrijp ik dat jullie op het vliegveld een bus naar ko Chang hebben geboekt. Was dat ook de Lonely Expres minibus en wordt je gedropt op de Lonely Beach?
    Zo ja, waar op het vliegveld kan je deze bus boeken, is de hal makkelijk te vinden. Ik las dat het vliegveld best wel groot is..dus het zou handig zijn, als wij van te voren weten waar we moeten zijn. En de ferry die je uiteindelijk bij de pier moet pakken, die varen die ook na 7u s'avonds (las dat de laatste route was). Ik wacht je reactie af, ik stel het heel erg op prijs.

• 07 September 2011 - 20:08

Mick En Renee :

Hoi Sima,

Ja dat is makkelijk haalbaar.. Wij moesten nog best lang wachten op de bus. Raad je wel aan zo snel mogelijk de koffers te pakken en de bus te boeken. Je moet helemaal naar links lopen als je naar buiten kijkt zeg maar van binnen.. (als je van buiten naar binnen kijkt is het dus naar rechts) Het was op verdieping 0 of 1.. We hadden overal rond gevraagd, en hadden eerst een paar keer te horen gekregen dat er geen bus reed (niet geloven). Uiteindelijk zie je beneden op 0 of 1 dus een balie met 'Bus naar Koh Chang. Helemaal links, bij een soort van food court... Weet niet meer hoe die heette (iets met magic of king ofzo dacht ik). Het minibusje brengt je helemaal naar je accommodatie. Gaat ook met je mee op de ferry enzo. Het is wel slim om van te voren een accommodatie te boeken, want wij konden niets vinden omdat het laat en donker was, en veel dingen zaten vol enzo.. De buschauffeur hielp ook niet mee, want als we zeiden max. 1000 bath, bracht hij ons nog naar een hotel van 1600 bath. Dus uiteindelijk 1 nacht duur geslapen. De ochtend erna een scooter gehuurd (handig!!!!) en t hele eiland over gereisd. We hebben naar heel veel kamers gekeken en uiteindelijk een relatief goedkoop hotelletje geboekt.

Veel succes, voor verdere vragen kunnen jullie altijd bij ons komen.

Gr. Renee