Bangkok, day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Bangkok, day 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Bangkok, day 3

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

09 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Voorlopig de laatste dag in Bangkok gehad. We zijn vroeg opgestaan, vandaag wel echt om 8 uur. Nouja, mick dan.. Renee bleef liggen tot kwartover 8, maar toch was ze eerder klaar dan Mick! Dus het maakte allemaal niet uit. Weer een lekker ontbijtje gehad, toen de tassen verder ingepakt en uitgecheckt. We mochten de tassen in het hotel laten staan en later ophalen zodat we ze niet de hele dag hoeven mee te slepen.

We zijn naar de bushalte gelopen om de bus naar het treinstation van Bangkok te gaan. Volgens de reisplanner van Google moesten we bus 25 hebben, dus wij waren in bus 25 gestapt. We vroegen of de bus wel echt naar het treinstation ging, bleek niet zo te zijn dus meteen de eerste halte weer uitgestapt. Daar vertelde iemand dat we de skytrain moesten hebben om vervolgens met de metro naar het treinstation te komen. Dat is verder zonder problemen gegaan.

Op het treinstation hebben we (voor 20 euro per stuk) tickets voor de nachttrein naar Chiang Mai gekocht. Een medewerker adviseerde ons naar een soort van reisbureau te gaan om goedkoop een hotel te boeken. Wij gingen dus even kijken. Eigenlijk zonder enige bedoelingen aangezien we op internet al 2 leuke hotels hadden gevonden. Maar al snel bleek dat we daar veel meer dan alleen ons hotel konden boeken. We werden geinformeerd over verschillende daytrips. De reisadviseur stelde een hotel en een aantal trips (waaronder een 3-daagse trekking trip) voor. Dat betekende wel dat we snachts buiten in een hut moesten slapen, en dat deden we liever niet met die hitte, muggen en ander ongedierte... Dus uiteindelijk kozen we zelf een aantal losse trips uit, om onze dagen in Chiang Mai voordelig te vullen. We komen morgen ochtend aan en blijven tot de 16e. Ook de nachttrein terug naar Bangkok hebben we er geboekt. De 17e zijn we dus weer terug in de bruisende hoofdstad van Thailand.

Met welke activiteiten hebben we onze tijd ingevuld? We gaan naar Chiang Rai, Chiang Mai, naar een orchideeen- en vlinderfarm, watervallen en de rest van de landschappen bekijken, naar het hoogste punt van Thailand, naar het Tiger Kingdom, naar een soort spa, wildwater-raften, een trek op een olifant en we gaan naar het drielandenpunt (Thailand, Myanmar en Laos), een night-safaritour en wat tempelbezoeken. Kortom, we zullen ons niet gaan vervelen. Maar wees niet gevreesd, we hebben ook rustdagjes ingepland. Wat ook fijn is, is dat we overal al vervoer voor hebben. Wanneer we aankomen op het treinstation in Chiang Mai worden we opgehaald door iemand van het "reisbureau" die ons naar het hotel brengt. Het lijkt een prima hotel. Er is internet, airconditioning, warm water en een zwembad. De kamer is verder wel heel spimpel, maar dat maakt niet uit, want we zullen er toch niet veel zijn. Verder zijn ook alle maaltijden inbegrepen. De prijs die de reisadviseur ons aanbood was eerst 18550 bath. We hebben het weten te verlagen naar 16000 bath, wat neer komt op 380 euro. Niet slecht voor wat we er voor krijgen! (Een week allerlei activiteiten, overnachtingen, eten en vervoer naar alle activiteiten en steden en terug naar Bangkok.

Toen we daarmee klaar waren hadden we nog wat tijd over om een aantal tempels te bezoeken. Een aardig mannetje in een tuk tuk bracht ons naar een paar plaatsen en wachtte daar op ons. Hij vroeg 50 bath (ongeveer 1.25) voor een uur. Wel moesten we dan even 10 minuten in een winkel rondlopen. Daar maakten ze pakken op maat vanaf 60 euro! Daarna bracht hij ons terug naar het station.

Voor het hotel zagen we 5 zwerfkittens. Mick heeft toen een paar blikjes kattenvoer gehaald terwijl Renee bij ze bleef. Iemand vertelde dat dat de eerste keer was dat ze echt kattenvoer aten. Dat was ook wel te zien... Renee heeft haar vinger nog lelijk opengehaald aan een blikje. Toen we bij het hotel waren heeft ze haar handen gewassen, en een alcoholdoekje er overheen gehaald, daarna desinfecterende plijster er op. Dus geen zorgen alles is in nog time weer zo goed als nieuw. Het is nu 6 voor 5 en we moeten 6 uur weg om de trein naar Chiang mai (19:35) te halen, dus wij gaan er vandoor!

Groeten uit Bangkok.

• 10 Juli 2011 - 09:09

Jerry:

Jullie hebben al heel wat gezien en gedaan. Zo te horen vermaken jullie bofkonten je kostelijk, prima hoor. Mooie plaatjes het lijkt me een feestje zo'n reis, neem de tijd om er van te genieten.
    Het is hier vandaag ook een beetjeThais weer, lekker zonnig dus.
    P.s. zet de (per post binnen gekomen) gegevens van je reisverzekering op je mail Mick.

• 11 Juli 2011 - 21:06

Maaike En Joep:

Woooow dat klinkt ècht super leuk! Een hele andere wereld als hier! Veel plezier nog!