Dusit zoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Dusit zoo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Dusit zoo

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

08 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Zo, dag 2 is aangebroken (nouja, inmiddels alweer bijna voorbij). Laten we maar beginnen bij het begin. Na het verslag van gister zouden we naar het dak van het hotel gaan om de skyline van Bangkok te bezichtigen. Er staan hier zooo veel wolkenkrabbers.. Maar helaas, het was dicht. Misschien vanavond. We hebben goed geslapen, wilden om 8 uur opstaan, maar het werd 20 over 8. Niet slecht dus, er zit verbetering in. Maar morgen echt op tijd! We hebben heel snel gedouched, Mick in een recordtijd van 4 minuten!!!! Daarna naar beneden gegaan voor een lekker ontbijtje. 2 eieren, bereid hoe je maar wilde, lekkere jus 'd orange, broodjes, vers fruit, cornflakes e.d. lekker bakje yoghurt. Ze hadden ook hele avondmaaltijden in de ochtend. Dat hebben we maar niet gedaan.

Na het ontbijt pakten we de metro van Phloen Chit naar Victory Monument ongeveer 5 a 10 minuten. Daarna was het nog een kort busritje naar de dierentuin. Op zich was alles heel makkelijk te doen. we zaten echt in een heel klein raar busje zonder ramen en met ventilators er in (we zetten er wel een foto op). De metro en bus heen en terug was samen 140 bath (ongeveer 3 euro). Entree voor de dierentuin was maar 100 bath (2,50) per persoon. Dat is wel even anders dan Burgerszoo of Artis... We hebben het er echt heel leuk gehad! We zagen nog schildpadden in een klein vijvertje, en voor de dierentuin zagen we wilde guppen. Ook zagen we in de dierentuin een grote hagedis lopen.

Het leek alsof de meeste dieren het wel goed hadden, dus daar waren we blij om. We konden vaak heel dicht bij de dieren komen, dus we hebben mooie foto's kunnen maken. Ook mochten we papagaaien vasthouden, en een soort stinkdier geloof ik? En een slow loris!! Nou, dat Moet echt wel het schattigste beestje op aarde zijn... (Zie foto's en filmpjes als die er op kunnen.) We hebben denk ik wel een half uur met het beestje gespeeld, dat mocht gewoon. Hij vond het volgens ons ook echt leuk, hij leek t heel lekker te vinden als je hem aaide. Het kostte 2,50 om er ook foto's van te mogen maken. Dat was het voor de volle 100% waard. Vanavond in bed nog even bedenken hoe we er een kunnen meesmokkelen naar huis... Het blijkt een bedreigde diersoort te zijn. Dus er een houden als huisdier lijkt er niet in te zitten helaas.

Even later kwamen we ook langs een olifanten show. Daar gingen we niet naar kijken, dat vonden we zielig.. We zagen ook een paar olifanten op een soort veldje of pleintje ofzo staan, die hebben we even geaaid. Twee kleintjes zaten los, maar een grote zat vast, dat vonden we ook wel zielig... Maar ja, niets aan te doen he. Rond een uur of half 2 gingen we weer naar het hotel. We hadden alles gezien, en het was erg warm, dus wilden nog even een duik nemen voor we om 4 uur de visa moesten ophalen. Rond 2 uur waren we bij het hotel, toen hebben we nog een uurtje in de zon gelegen en gezwommen. Daarna even naar de Vietnamese ambassade en terug gelopen. Visa in de pocket! Helemaal klaar voor Vietnam dus. Dat was het eigenlijk wel weer vandaag...

We hebben tot nu toe nog geen drupel regen gezien. Het is beide dagen heel zonnig geweest, af en toe een wolkje, maar die is dan zo weer weg. Op zich wel lekker, maar regen hadden we ook niet erg gevonden. De hitte is wel echt extreem. Mick vindt het niet zo heel erg meestal, maar Renee kan er maar slecht tegen. Misschien stelt ze zich gewoon erger aan dan Mick.

Morgen voorlopig de laatste dag in Bangkok. We moeten rond 12 uur uitchecken. We zijn van plan om in de avond de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. We moeten nog even uitzoeken of er nog tickets vrij zijn, en waar we precies de trein moeten pakken en hoe laat enzo. Ook moeten we nog een hotel voor morgen regelen. We hebben dus nog erg veel uit te zoeken. We mogen de tassen overdag gewoon in het hotel laten staan, dus dat is wel fijn. Ze zijn erg vriendelijk hier. Misschien dat we morgen overdag dan nog de Ratanakosin tempeltour doen.

Het begint hier donker te worden, de avond valt. We gaan nu even wat foto's uploaden en beginnen met plannen voor de komende dagen. We weten nog niet wanneer we een volgende blog kunnen plaatsen, maar we hebben er vertrouwen in dat het heel leuk gaat worden in Chiang Mai.

Groeten uit Bangkok!

• 08 Juli 2011 - 17:50

Stephen:

Weer een leuk blogje :D Wel duidelijk door Mick geschreven of niet? Haha! Have fun! x

• 08 Juli 2011 - 21:04

Willemien:

Heel veel groeten terug uit Arnhem. We vinden het erg leuk om jullie blogjes te lezen en jullie zo te volgen. We zijn blij te zien dat jullie ontspannen ogen en behalve veel indrukken uit die grote stad ook af en toe jullie rust nemen om het water op te zoeken. Mooie foto's hebben jullie gemaakt, (De kleuren van de papagaaien staan jullie ook erg goed)
    Jerry of ik gaan ze morgen in elk geval ook opslaan. Ik hoop dat jullie morgen van het tempelbezoek ook foto's mogen maken.
    Heel veel succes met het reizen en het vinden van een hotel.
    We gaan jullie, met de atlas erbij volgen naar Chiang Mai en wachten rustig jullie volgende blog af. Ondertussen gaat hier alles z'n gangetje. Kus Willemien

• 10 Juli 2011 - 08:12

Mick En Renee :

Haha nee, ik had m grotendeels geschreven, we schrijven ze meestal samen.