Erawan national park, death railway, river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Erawan national park, death railway, river Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Erawan national park, death railway, river Kwai

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

21 Juli 2011 | Thailand, Kanchanaburi

We hebben een tijdje niets laten horen, dat komt omdat we eigenlijk niet zo veel gedaan hebben. Beetje rondgelopen in de stad, beetje aan het zwembad gelegen, naar de worldwar 2 begravenis en een museum dat daarbij hoorde.

Gister hadden we een tourtje geboekt bij een tourbureautje hier in de stad. We werden om 8 uur opgehaald en de eerste stop was Erawan national park, daar kwamen we rond een uur of half 10 aan. Op de weg ernaartoe zag je allemaal bordjes dat herten, koeien, olifanten en aapjes de weg konden oversteken. Het is een park met heel veel watervallen, ook zitten er veel aapjes, die hoopten we te zien, maar dat is niet gebeurd. Het was ook wel erg druk, dus misschien waren ze daardoor een beetje afgeschrokken.

De Erawan waterval is een waterval met 7 levels. Het kost minstens een uur om helemaal naar boven te lopen. Dan moet je ook weer naar beneden en als je soms wil stoppen om foto's te maken en even te zwemmen ben je wel 4 uur kwijt. Zo lang bleven we daar dan ook. Het was heel warm en vochtig, bovendien was het best wel zwaar om naar boven te lopen in die hitte, dus we waren echt zeiknat. We hebben echt nog nooit zo erg gezweet. Misschien leek het gewoon zo, en was het gewoon vocht van de lucht ofzo. Maar t was echt niet normaal! Op sommige plekken waren de paden echt geen paden meer te noemen, en leek het alsof we bergen aan het beklimmen waren. Renee was ook telkens heel boos als we een grote trap op moesten om vervolgens 2 te lopen voor we weer helemaal naar beneden moesten. Dan waren we voor niets naar boven gelopen!! We zijn ook maar tot aan het 5e level gegaan, toen vonden we het wel mooi geweest.

Je had 7 levels, maar in totaal kon je wel zeggen dat er veel meer watervallen waren. Een deel telde alleen niet als nummer. Een level bevatte meerdere watervalletjes zegmaar. Op plaatjes zie je altijd dat de waterval heel mooi, helder en skyblue is. We dachten dat zal wel niet, maar het was echt zo! Mooier dan op onze foto's. Er zwommen echt heel veel vissen, hele grote ook, die gewoon langs je heen zwommen. Sommige mensen gingen pootje baden, en kregen zo een gratis dr. fish behandeling. De vissen knabbelden aan je voeten tot ze helemaal schoon waren. Ook hebben we kwabbetjes zien lopen, en vlogen er heel veel mooie vlinders en andere gekke dieren. Ook veel hagedisjes. De hagedisjes en vlinders zie je overal trouwens heel veel!!

Na de waterval gingen we naar de deathrailway. Wier zijn in totaal meer dan 100.000 mensen om het leven gekomen in de tweede wereldoorlog. Een boel Nederlanders ook. We reden ongeveer 20 minuten in de trein, en daarna gingen we naar de brug over de rivier Kwai. Hier zijn we echt maar heel even gebleven. Het was er ook ontzettend druk! Je had er nog wel een marktje en het is maar een paar kilometer naar ons hotel toe, dus we waren gebleven, en gingen even later op eigen houtje terug naar huis. We gingen terug in een motor met zijspan, hebben we dat ook eens gedaan! Je hebt hier zo veel verschillende vervoersmiddelen als taxi zeg maar. In elke stad is het anders ook.

Vandaag hadden we niks gepland, we gaan gewoon weer even de stad in. Gister was het weerniet slecht, weinig regen gehad.. Wel bewolkt, vandaag ook weer bewolkt en af en toe regen. We hopen toch eigenlijk wel op wat meer zon! Hoe warm het dan ook is... We weten nog niet waar we morgen naartoe gaan. Waarschijnlijk naar Bangkok, want daar moeten we de 23e ook slapen, omdat we de 24e naar Vietnam vliegen. Misschien doen we nog een dagje Lopburi maar dat is weer 5 uur rijden vanaf hier, dus we weten het nog niet.

Hoe is alles daar??

Groeten uit Kanchanaburi

• 22 Juli 2011 - 09:32

Willemien:

Hallo Mick en Renee,
    Nadat jullie weer een mooi reisverslag hebben achtergelaten over het werken aan de conditie in een prachtige omgeving, met bijhorende foto's (met ajaxshirt) vragen jullie hoe het hier is. Nou, wij worden hier in Nederland ook nat. Maar dan alleen van de regen, het is ook nogal koud voor de zomer. Gisteren liet ik in Zevenaar iemand jullie foto's zien, die daar ook geweest was. Ze wilde
    meteen terug net als de buren. Wim, Simone en Henk willen graag 'n keer foto's komen kijken als jullie terug zijn. we moeten inmiddels van heel veel mensen de groeten doen. Van de buren, van Heleen en Geert, van Iskander, Peter en Elly, Willem en Sara, Twan en ik vergeet er vast nog een paar. Vandaag begint mijn vakantie. Jerry moet nog een week. Wij gaan dus voorlopig gewoon meegenieten van jullie reis naar Vietnam.