Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

14 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

We zijn de dag dat we aankamen eerst gaan douchen, en daarna meteen gaan slapen, we hadden erg veel slaap in te halen. De volgende dag zijn we even wat gaan ontbijten, daarna hebben we het internet weer afgezocht naar andere hotels. We besloten op een gegeven moment er maar gewoon een uit te zoeken, en daar zijn we met de taxi heen gegaan.

Het zit niet echt in een druk gedeelte, aan de ene kant fijn, maar ook wel jammer want je kan dus niet echt ergens heen zonder scooter. (We hebben dus ook maar meteen een scooter gehuurd.) Ook zitten we niet aan het strand. Wel is er een zwembad waar we lekker kunnen afkoelen in deze hitte. Het is een hele mooie kamer, voor maar 700 bath per nacht! Dat is zon 28 euro (erg goedkoop voor wat we krijgen). De badkamer is ook heel groot. Niet dat je daar zo veel aan hebt, ja, je kan een bathroom party houden zoals de hotel eigenaar ons adviseerde. Het is wel jammer dat de badkamer niet heel mooi is. De vloer is gewoon cement en er zit een soort raam, waar geen glas in zit, er zit gewoon bamboe voor. Er zitten dus wel veel beestjes en muggen, maar zo lang we de tussendeur gewoon dichthouden is het te doen. Het hotel heeft ook een prijs gewonnen voor beste 3 sterren hotel.

Het weer is eigenlijk de hele tijd een beetje het zelfde. Soms zon, soms bewolkt, soms regen. Genoeg zon om lekker buiten te zitten, genoeg bewolking om niet levend te verbranden. Best prima eigenlijk. We hebben nog niets gedaan hier.. Gezond, gezwommen, beetje rondgelopen, niets speciaals. De tours zijn duur! Veel duurder dan de rest van Thailand. Een dagje snorkelen ben je al 50 euro aan kwijt. (Je moet dan wel met een boot naar een ander eiland). Bijna elke tour kost wel rond de 50 euro, met een budget van 30 euro per dag is dat lastig. We moeten nog maar even kijken hoe we dat de rest van de vakantie doen. Nog maar 1,5 week!

Groetjes uit Koh Samui