Beautiful Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Beautiful Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Beautiful Tam Coc

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

26 Juli 2011 | Vietnam, Ninh Bình

We zijn al een aantal dagen in Vietnam, en hebben pas 1 verhaaltje geplaatst. De eerste dag hebben we bijna alleen maar geslapen in ons heerlijk luxieuze hotel. Niet veel gedaan of gezien dus. De tweede dag zijn we wat reisbureau’s afgegaan om de beste deal voor een aantal tourtjes te vinden. Deze vonden we bij ‘Travelmate’. Dit is een reisbureau en een hotel in een. We hebben er 4 tours geboekt. Twee dagtrips, een naar Tam Coc en een naar de Perfume pagoda’s. Verder hebben we 3 dagen Halong Bay en 3 dagen Sapa geboekt. Verder hebben we 5 nachten in het hotel geboekt, waarvan 1 gratis en 4 voor 15 dollar ipv 22,35 dollar (dus zo’n 5,50 per persoon). Ze rekenen hier heel veel met dollar, Ze geven je ook meestal de prijs in dollar, en niet in dong.) Alles bij elkaar was ongeveer 170 euro per persoon (5 miljoen dong), wat erg mee valt!! We hebben namelijk ook overnachtingen tot we weer terug naar Thailand gaan, en veel van de maaltijden zitten er bij inbegrepen. De manager van het hotel bood ons ook aan dat we in de avonden met hem en zijn familie mee mochten eten, dus dat we ons over eten geen zorgen hoeven te maken. Na het boeken van de trips zijn we nog een paar uurtjes naar het zwembad gegaan. Dat was wel even lekker verfrissend. En er was zon!!! Maar te goed ingemeerd om bruin te kunnen worden helaas.

Vandaag moesten we om half 7 opstaan. We hebben snel de tassen ingepakt en ontbeten, toen gingen we naar het reisbureau/hotel om onze tassen te droppen. Ook werden we hier opgehaald voor de eerste tour; Tam Coc, ook wel droge Halong Bay genoemd. Voor 8en moesten we er zijn, maar ze zijn hier net zo slecht in klokkijken als in Thailand, want we werden weer eens een half uur later opehaald. Het was ongeveer 3 uur rijden naar Tam Coc. De bus was vol, maar vol met mensen die alleen mee ginggen naar de Ninh Binh province. Wij waren de enige twee die ook daadwerkelijk de tour gingen doen. We stapten in een klein bootje samen met een man die voor ons roeide. We zaten dus maar met zn dieeen en dat was wel lekker rustig, we hadden ook genoeg ruimte zo. De boottocht door de droge Halong Bay duurde twee duur. Het was twee uur volop genieten! Het is er zooo mooi! De foto’s geven echt geen realistisch beeld, het was veel mooier. De zon scheen heel fel, dus/en het was erg warm, maar toch heerlijk met het windje op het water. We hadden ons goed ingesmeerd dus zijn niet verbrand, zelfs Mick niet!! Tam Coc betekent ‘drie grotten’. Tijdens de tocht zijn we dan ook door drie grotten gevaren. Halverwegen kwam ons een bootje tegemoet varen die eten en drinken verkocht. We hoefden niets, maar ze bleef maar aandringen, ook dat we iets voor de man moesten kopen, als fooi. Dat hebben we toen ook maar gedaan. Aan het einde kwam er weer een vrouw die zei dat we hem fooi moesten geven. Dat vonden we eigenlijk een beetje raar en overbodig aangezien we dit al hadden gedaan dmv het bier en de rol oreo’s, bovendien krijgt hij ook gewoon betaald. Uiteindelijk hebben we hem maar weer wat gegeven, want ze dringen erg aan, de vrouw wilde maar niet luisteren, ze bleef maar tip tip roepen.

Na de boottocht kregen we lunch in een klein restaurantje, en hierna gingen we naar de oude hoofdstad. Hua Lu heet het geloven we. De gids begrepen we niet echt. Hij legde dingen niet zo goed uit, of hij zei iets juist 5 keer. Verder sprak hij zichzelf heel vaak tegen. Uiteindelijk glimlachten we gewoon en knikten we gewoon maar dat we het wel begrepen. Is gewoon makkelijker op die manier… We bleven er maar heel even, liepen naar boven en weer naar beneden, dat was het wel. Het was ook heel mooi! Maar wel hele hoge stijle trappen, dat vond Renee wel een beetje eng... Maar we hebben het weer overleefd.

Hierna zijn we terug gegaan naar Hanoi en hebben we ingecheckt in het hotel. Daarna zijn we nog even wat gaan eten, Renee heeft weer een echt broodje gouda kaas gegeten!!! Daar was ze wel heel blij om.

Dat was het wel weer. Morgen gaan we naar de Perfume pagods's We weten niet precies wat we gaan doen, we gaan in ieder geval 2 tempels bezoeken en Kajakken.

Groetjes uit Hanoi!

• 26 Juli 2011 - 19:50

Jerry En Willemien:

Het gaat jullie goed zie ik en de foto's worden nog steeds mooier, sjonge wat een paradijs daar (al een verdwaalde adam of eva tegengekomen). Speciaal verzoek van willemien of jullie ook een close-up-foto willen maken van een tempel ( ze wil dichtbij, als het ware samen met jullie naar binnen). Hier gaat alles wat rustiger aan, het begint op vakantie te lijken en het weer wordt soms wat beter, nou nog wat zon. Kunnen jullie wat sturen?
    He scheten, heb nog meer goede tijden, geluk en lol XXX.

• 31 Juli 2011 - 05:51

Mick En Renee :

We denken niet meer dat we naar tempels gaan, maar we hebben wel foto's gemaakt van tempels (ook van binnen). Misschien staan ze niet op de site maar we hebben ze wel gewoon op de camera staan. Dus als we thuis zijn zullen we ze je wel laten zien. Hier is de zon ook alweer verdwenen, veel regen en bewolking. We hopen echt dat er in Thailand op de eilanden weer zon zal zijn.

Groetjes