To Vietnam!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu To Vietnam!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

To Vietnam!!

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

24 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

He he, eindelijk aangekomen in Hanoi, en we hebben zelfs al een hotel. Zoals we in de vorige blog al zeiden hadden we gister avond geen hotel geboekt.

We hebben gisteren niet veel meer gedaan. We waren van plan nog wat rond te lopen en misschien wat te shoppen. Maar het heeft zo'n 3 uur lang non stop kei hard geregend. De straat liep helemaal vol. We schuilden in een of ander cafe/restaurant, waar we ook maar meteen hebben gegeten. Doordat het zo hard regende kwamen alle kakkerlakken uit hun schuilplaats. We hebben er zo veel gezien gister! Blij dat we er weg zijn. Ook liepen er weer ratten rond... We zijn uiteindelijk niet meer naar Bed Supperclub geweest, want dat zou echt te veel gaan kosten met de taxi heen en terug en entree-kosten, en dat voor maar 2 uurtjes ofzo. We hebben dus op Khao San Road onze eerste buckets genuttigd.

Om een uur of half 3 was het tijd om naar het vliegveld te gaan. We hebben onze tassen opgehaald bij het hotel en zijn naar buiten gegaan voor een taxi. Deze kost normaal 500, maar we kregen hem voor 400, en daarbij zou hij de tolwegen betalen. We hadden een tijdje geleden (in Chiang Mai nog) een soort koekjes en chocola (wat geen chocola was weten jullie nog) ingeslagen. We hebben er uiteindelijk maar weinig van gegeten omdat het niet bepaald lekker is. Het was best veel dus we wilden het niet meesjouwen, dus toen heeft mick het aan de taxichauffeurs gegeven. Ze doken er met zijn drieen boven op om het te verdelen. Leuk om te zien.

45 min later arriveerden we op het vliegveld. Het duurde nog lang voor we konden inchecken dus we hebben een beetje geslapen, we waren (zijn) zo moe! Half 5 konden we inchecken. we hebben toen een beetje rond gelopen en om 6 uur stapten we het vliegtuig in. Het waren leren stoelen, dat hebben we nog nooit meegemaakt. Het was wel erg krap allemaal! Maar de vlucht duurde nog geen 2 uur, dus het was te doen. Om half 8 kwamen we aan in Vietnam. We hebben snel de tassen gepakt en zijn toen naar een touristenbureautje op het vliegveld gegaan. De medewerker daar raadde ons een hotel aan die we maar meteen hebben aangenomen. Het was wel 45 minuten rijden, en dus best veel geld aan de taxi uitgegeven. Ook het hotel is niet goedkoop, 21 euro per nacht. Het valt mee.. We hebben het voorlopig maar voor 1 nacht geboekt. Het is een heel mooi hotel! Alles is net nieuw, en wat vooral handig is, er staat een laptop in de kamer. Zo kunnen we dus mooi op ons gemakje alle uitzoeken over wat we hier allemaal willen doen. Maar we gaan nu eerst maar even slapen!

Groetjes uit Vietnam, Hanoi

• 24 Juli 2011 - 11:32

Luke En Laura:

Heey Mick en Renee!
    Supergave foto's! We lezen trouw jullie verhalen, maar helaas niet altijd de tijd om te reageren! Echt super al die dieren (en dan niet de kakkerlakken en ratten :P), zijn jaloers hoor! Vonden die watervallen ook erg mooi om te zien. Zijn benieuwd naar jullie verhalen over Vietnam! En Renee gefeliciteerd met het halen van je studiepunten :)! Nou hier regent het en het is maar 17 graden ofzo, maar is niet zo erg want wij moeten toch werken ;)! Geniet er van!
    Liefs Luke en Laura

• 25 Juli 2011 - 13:15

Jon:

Jullie maken wat mee in het bruisende Azië, ik kijk uit naar de volgende update!

Trouwens, mooi om te lezen dat er overal in de wereld Feyenoordsupporters zijn.

• 27 Juli 2011 - 15:32

Mick En Renee :

@ Luke en Laura
    Dank jullie wel! En dat geeft niet hoor, maar wel leuk om iets van jullie te horen. Jullie foto was ook leuk!! Die van het festival in jullie poncho's haha. Pff was het hier maar 17 graden overdag... 35 is wel een beetje te warm met die zon erbij!

Groetjes van ons

@ SlalomJon
    De volgende update is er knul!! Ga maar lekker lezen. En hahaha jaa jammer genoeg wel.

Groetjes