Chiang Rai (update) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Chiang Rai (update) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Chiang Rai (update)

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

13 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag stond een dagje Chiang Rai op de planning.

Om 06:50 werd op onze deur gebonkt dat we nog 40 minuten hadden, 07:30 zouden we vertrekken. Om half 8 stoden we dus netjes klaar, maar zoals verwacht kwamen ze pas rond 8 uur om ons op te halen. We hadden weer de zelfde reisleider als bij de one day trekking (zijn naam is Pino) wat we wel leuk vonden want hij is wel grappig, en lacht de hele tijd. Hij vond ook alles mooi. Hij heeft het alleen steeds over opium, en of we het willen enzo. We denken dat hij een grapje maakt, maar we weten het niet zeker, hij lijkt er echt obsessed mee ;)

Het was een reis van ongeveer een uur naar de eerste stop; de hot springs. Het was niet veel bijzonders. Een aantal hotsprings, maar voornamelijk stalletjes waar ze kleren en sieraden en dergelijke verkochten. De tweede stop was the white temple. Dit was een hele mooie witte tempel. Als je beneden stond was je in de hel. Je had allemaal doodshoofden en enge monsters enzo.. En hoe verder je naar boven liep, hoe dichter bij ’heaven’ je kwam. Het was dan ook absoluut niet de bedoeling dat je je omkeerde en weer naar beneden ging. Dat mocht niet. Renee had een korte broek aan, dus die moest een witte doek om zich heen wikkelen. We hebben inmiddels foto’s geplaatst.

Later gingen we naar the golden triangle. Dit is het drielanden punt tussen Thailand Birma en Laos. Je kon een eindje met de boot varen, maar dit hebben we maar niet gedaan. Mick heeft er even gepind en toen batterijen gekocht. Met twee van de 4 batterijen heeft hij 4 foto’s kunnen maken, en toen waren ze leeg. Met de andere twee heeft hij niet eens zijn camera aan kunnen krijgen. Hadden we kunnen weten bij 4 batterijen voor ongeveer 60 cent. Toen was het tijd om te lunchen. Na de lunch was het tijd voor de grens van Birma. Daar hebben we een half uurtje rond gelopen. Voornamelijk winkeltjes waar je souvenirs kon kopen. Er lagen oorbellen, waarbij op het kaartje stond dat het echt silver was. Terwijl het goud gespoten was, je kon het verfrandje zien... Verder hadden we wat chocolade gekocht, dat waren we verder nog nergens tegen gekomen, en Renee had afkickverschijnselen. Nou, we weten niet wat het is, maar chocola is het niet!

Als laatste gingen we naar een long neck hilltribe. We zijn niet naar ze gaan kijken, maar hebben wel iemand gevraagd om wat foto’s te maken. Er waren ook allemaal kinderen daar, een klein jongetje van ongeveer 6 of 7 jaar was tabac aan het roken... Echt heel zielig. Allemaal om toetisten te trekken. Je moet namelijk ook gewoon betalen om daar naar binnen te komen.

Daarna was het alweer tijd voor de 3.5 uur durende bumpy! ride back naar Chiang Mai.
De chauffer reed echt als een idioot!! Twee keer zo hard als de rest van het verkeer, vaak een noodstop moeten maken, en hard door de bochten in stromende regen (waarnaast afgronden waren..) Maarja, we zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Groetjes uit Chiang Mai!!

• 13 Juli 2011 - 16:24

Liz:

Hello Renee and Mick,
    Sounds like you are having a wonderful time. Great photos ! I am in Spain also 32 deg enjoying my week alone to chill out and read :) Greetings and Goede Reise from all the gang in Spain. Enjoy and take good care
    Mum xx xx xx xx

• 14 Juli 2011 - 13:59

Mick En Renee :

We are! we hebben nu meer foto's geupload. Maar het kan alleen vanaf Renee haar camera, dus de rest komt nog wel. Veel plezier in Spanje! xx