One day trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu One day trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

One day trekking

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

11 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Gister avond zijn we na de blog even wat gaan eten in het hotel (lekkere fried rice met groenten en kip en ei! Denk dat we dat de rest van de week eten...) Als toetje kregen we een bord met seasonal fruits. Geeen idee wat het allemaal was, maar het meeste was wel lekker.

Na het eten werden we opgehaald door een mannetje in een tuktuk die ons naar een toeristenbureau bracht. Daar werden de laatste dingen geregeld en ons verteld over de tours. Hierna zijn we te voet naar de sunday walkingstreet gegaan. We hebben toen eerste echte regen gevoeld. Meteen als twee aanstellers de poncho's aangetrokken. (Het was motregen...) Niemand zou het geloven als we zeiden dat we uit Nederland kwamen. Op de market zijn we nog de twee Australische meisjes uit de trein tegen gekomen, misschien meeten we een van deze avonden om samen een hapje te eten. Er werd veelal het zelfde verkocht op de markt. Ze verkopen best leuke jurkjes! Dus Renee wilde er wel een paar. Ze waren ook maar ongeveer 3.75 euro. Maarja, winkelen doen we maar over 6 weken he.

Inmiddels waren de poncho's weer uit, maar toen het harder begon te regenen waren ze meteen weer aan. We werden met een soort pickuptruck met een dak er op naar het hotel gebracht. (50 ct p.p.) Het is een vreemd systeem. Meestal rijden ze gewoon rondjes om de stad en pikken ze mensen op die mee moeten naar een plek die op de route ligt. Maar als je vraagt of ze je ook ergens anders kunnen droppen doen ze het soms wel, in ons geval dus ook. Eenmaal in het hotel aangekomen hebben we een paar potjes gekaart en daarna zijn we gaan slapen.

Vanochtend ging de wekker om half 8. We hebben ontbeten met toast+jam, eieren, bacon en fruit. Om half 9 werden we opgehaald voor de 1 day trekking tour. Het was een rit van ongeveer 1 uur naar de bestemming, maar eerst moesten we nog een andere groep ophalen.

We gingen eerst bamboeraften op een lang smal vlot waar je achter elkaar zit. Het was iets minder wild dan we hadden verwacht, maar toch wel leuk om de natuur te zien. We waren wel helemaal nat, en er was niet echt tijd ofzo om te drogen, want daarna gingen we ongeveer een half uur een ritje op olifanten maken. We liepen door bergachtig jungle gebied. Naast de olifanten liepen nog twee kleine olifantjes mee. Er waren soms hele stijle hellingen die de olifanten opmoesten, dat vonden we wel zielig. Maar het hoorde bij de dagtrip, dus we konden niet gewoon maar niet mee..

Na de olifanten gingen we lunchen (rijst met groneten en aardappeltjes). Daarna bezochten we een hilltribe village, waar mensen echt heel primitief leefden. Huttel op bamboepalen, en de daken waren van bladeren gemaakt. Meisjes trouwen er als ze 14 zijn en dan krijgen ze kinderen, als je 16 bent ben je te oud, dan willen ze je niet meer. Alle single meisjes dragen wit, en als je getrouwd bent draag je kleurvolle dingen. Als je trouwt moet je als vrouw ook een stuk of 10 varkens aan je toekomstige man geven.

Na het bezoek aan de hilltribe liepen we naar een waterval toe. Mick heeft hier ook even gezwommen. Op de weg ernaartoe kwamen we spinnen tegen zo groot als Mick's hand.... Ook rupsen heel harig en zo dik als je vinger, vlinders zo groot als vogels... Gewoon alles wat normaal is, maar dan 10 keer zo groot.

Daarna werden we naar huis gebracht, in de auto hebben we geslapen, we zijn best wel moe. Daarna hebben we eigenlijk niet zo veel meer meegemaakt. Lekker gedouched en wat tv gekeken in het hotel. Nu gaan we weer wat van die lekkere rijst met groenten, kip en ei eten! Morgen staant de tiger kingdom en Chiang Mai zoo op het programma. Een leuk dierendagje dus weer! (Hopen we in ieder geval.)

(We hebben nu geen zin om te proberen de foto's er met een kabeltje op te zetten, dus dat komt misschien morgen.)

Groetjes uit Chiang Mai!

• 11 Juli 2011 - 14:48

Jon:

Zo, zo.

• 11 Juli 2011 - 14:51

Jon:

Productief bezig zijn jullie. Zit ik hier achter m'n pc terwijl jullie Indiana Jones uithangen.
    Hebben jullie die Hillbilly tribe nog de laatste gadgets laten aanschouwen of wisten ze al van het bestaan van de smartphone?
    Groeten uit Ernem!

• 11 Juli 2011 - 19:11

Erik:

Fantastisch verhaal!!!
    Nee even serieus, leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben! (toch?)
    Flauw.

Maar ga er nog maar van genieten! Dat doe ik ook (muahahahaha)