Time for Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Time for Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Time for Chiang Mai

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

10 Juli 2011 | Thailand, Chiang Mai

Na de blog van gister hebben we een taxi (200 bath / 5 euro) naar het treinstation gepakt. We hadden die zware tassen, dus het leek ons beter op deze manier, en het was maar ongeveer 100 bath meer dan met de skytrain en metro. We kwamen ongeveer kwart voor 7 aan en de trein vertrok pas om iets over half 8 dus hadden we nog even tijs om wat te eten. Mick heeft er zijn eerste echte Thaise noodlesoep met beef gegeten. Hij vond het best lekker (hij vindt alles lekker..).

Rond kwart over 7 zaten we in de trein. Er werd ons gevraagd of we nog avondeten wilden, maar we hadden al gegeten dus dat hoefde niet. We hebben wel voor 1 persoon ontbijt besteld, die we toen hebben gedeeld. Het waren kleine ham/kaas/tomaat sandwiches en french fries van de dag ervoor. Het was te eten zeg maar.. (de sandwiches dan. De fries niet echt aangeraakt). Het zag er niet al te slecht uit. We vonden het best wel vies, maar gelukkig kregen we schone lakens.

We hadden een 2nd class ticket, dus we zaten in een soort cabine met twee stapelbedden. Er was een Canadese vrouw die alleen reisde, zij sliep bij ons in de Cabine. Verder waren en twee Australische meisjes die samen reisde, en een daarvan sliep ook bij ons. Ze waren allemaal hartstikke aardig, en we hebben nog even gekletst over wat iedereen ging doen in Thailand en waar iedereen vandaan kwam e.d. De Canadees vertelde ons dat haar collega was bestolen in de trein naar Chiang Mai, dus we waren allemaal een beetje paranoid, lees: tassen aan de trap vast gemaakt, flightbags met sloten er om heen achter het bed gelegd, alle waardevolle spullen in de zakken en t-shirts gedaan en daar gehouden... Maar, it paid off, want we hebben alles nog :)

Het was wel echt iijjsskoud!! De airconditioning leek meer op een sneeuwmachine... We hebben dus ook maar bij elkaar geslapen Mick heeft bijna niet geslapen, maar Renee bijna de hele nacht. Zal wel door de reispilletjes komen. We hebben meer dan 15 uur in de trein gezeten, net zo lang dus als in het vliegtuig van Dusseldorf naar Beijing en van Beijing naar Bangkok! De trein reed ook echt extreem langzaam, op het begin in ieder geval.

In Chiang Mai werden we opgehaald door iemand van het hotel, en werden we met een tuktuk naar het hotel gebracht. Het is wel echt een heel erg lowbudget hotel. We kregen eerst vieze handdoeken en deken, maar die hebben we meteen naar beneden gebracht en gezegd dat we schone wilden. De hele stad ziet er een beetje uit als een krottenwijk.. In Bangkok was het echt heel verschillend allemaal, je had heel veel hele mooie wolkenkrabbers, maar ook wel arme gebieden. Hier is alles gewoon arm. Wel hebben we hier internetservice, maar geen cardreader, dus we kunnen even geen foto's uploaden.. Ook kwamen we er achter dat niet alle maaltijden gratis waren, maar alleen de lunch. Dat was een groot misverstand, maar na lang gediscussieerd te hebben over de telefoon en met een vrouwtje van een reisbureau bij het hotel, hebben we toch alle maaltijden gratis gekregen.

Het is hier al de hele dag bewolkt. Het heeft gister nacht even geregend, maar we hebben overdag nog geen regen meegemaakt. Het is hier ook een stuk koeler dan in Bangkok, dus dat is wel heel fijn!

De rest van de dag gaan we nog een beetje uitrusten. Vanavond gaan we eerst een hapje eten en daarna naar een night-market. Morgen gaan we een trekking doen.

Dat was het weer voor nu!
Groetjes uit Chiang Mai!