Laatste blog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

25 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

We zijn weer terug in ons kikkerlandje! De reis terug heeft 28 uur geduurd... De tweede vlucht van China naar Düsseldorf was prima. We hebben alleen weinig of niet geslapen, en dan is 10 uur wel lang. De films die opstonden waren Chinees.. Dus daar hadden we ook niets aan. Ach, misschien zijn we wel verwend geworden door de business class van Bangkok naar Beijing...

Best vreemd nu we terug zijn. Veel dingen waar we aan moeten wennen. Toen we terug reden uit Duitsland bijvoorbeeld, zagen we bijna geen scooters en motors. Vreemd, vooral als we denken aan Vietnam. Veeel minder pick-ups en Toyota's ook op de weg. Ook de kwaliteit van de wegen en verkeersregels zijn heel anders in Nederland. Ook hebben we de gehele weg geen tempels gezien! Verder is het hier veel langer licht. We waren er helemaal aan gewend dat het om 7 uur donker was. En onze bedden! De bedden daar zijn heel hard, dus toen we terug waren leken het echt alsof onze bedden helemaal doorzakten. Daar zijn we nu nog niet aan gewend. en de grootte van Renee haar katten!! Gigantisch vergeleken met die in Thailand! En veel minder honden zien, en áls we ze zien is er altijd een eigenaar bij. De eerste keer dat we weer boodschappen deden bij de AH schrokken we van de prijzen.. 3 euro voor een bakje ananas!! De kou is iets waar we ook wel aan zullen moeten wennen, en het wordt alleen nog maar kouder! als we op straat lopen, of in de trein kunnen mensen ons ook gewoon weer verstaan. Bedankt ofzo zeggen is dus ook vreemd, want we zijn Engels praten gewend. En het geld hier lijkt net monopolie geld! Vooral een briefje van 5 is echt heel klein.

Maar goed, dat wennen komt nog wel. We hebben in ieder geval een fantastische tijd gehad in Azië!! We missen het nu al! We wilden echt niet terug naar Nederland. We willen ook zeker nog terug naar Azië. Er is zo veel moois en leuks te zien en beleven. We zijn er nog lang niet klaar mee. We hebben echt de reis-koorts te pakken. We raden het zeker iedereen aan om zo een reis te maken! De ervaringen kan niemand je meer afnemen. Binnenkort komen de foto's van de afgelopen 2 blogs er op te staan. (daarvoor moeten alleen een aantal andere foto's verwijderd worden).

We hopen dat jullie hebben genoten van onze blogs en foto's! En wie weet kunnen jullie binnenkort weer een reis van ons volgen...

Groetjes uit Amsterdam.

• 25 Augustus 2011 - 20:23

Kees:

Jullie hebben er een heel mooi reisverslag van gemaakt.
    En bedankt dat ik even mee kan genieten bij het zien van o.a de foto`s.
    Dit pakken ze jullie niet meer af,het hoort nu bij jullie bagage.