Bangkok - Bejing # business class. - Reisverslag uit Peking, China van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Bangkok - Bejing # business class. - Reisverslag uit Peking, China van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Bangkok - Bejing # business class.

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

23 Augustus 2011 | China, Peking

We kregen een grote shock toen we op ht vliegveld aankwamen. Onze vlucht was nergens op het bord te vinden! We hebben dussnel de tijden en data gecheckt, die klopte! We begrepen er helemaal niets van, dachten misschien is het Nederlandse tijd? Uiteindelijk bleek dat we gewoon heel dom naar het arrivals bord hadden gekeken. Het departurebord was 2 verdiepingen omhoog. Echt heel stom want dit was inmiddels al de vierde keer dat we hier waren.

Toen we incheckten werd Renee gevraagd of ze ook andere schoenen had (ze had weer haar birkenstocks aan). Ze dacht echt "wat is jullie probleem met mijn Birkenstocks echt?! Laat me lekker!!" Dus ze zei gewoon; Neuj. Maar toen zeiden ze dat ze ons wilden upgraden naar business class, maar dat ze dan wel andere schoenen aan moest. Dus toen herinnerde ze zich ineens toevallig dat ze die dag achoenen had gekocht. Was zij even blij! Daarna vroegen ze of Mick een jasje had, en toen besloten ze dat Renee ook een jasje aan moest. Gelukkig hadden we dat wel, dus we konden lekker luxe reizen!

We mochten de rij langs het vliegtuig in. De stoelen waren echt gigantisch vergeleken met economy. En de beenruimte was ook heel lekker! Verder hadden we een eigen tv'tje waar we lekker een filmpje op hebben gekeken. Je kon ook nintendo'en. Ook kwamen ze een aantal keer langs met glaasjes jus 'd orange en water. We kregen diner; salade, rijst met ei en groenten, broodjes met kruidenboter of boter en een bakje vers fruit. Ook kregen we een glaasje champagne en bakjes nootjes (allemaal complimentary natuurlijk). We hebben lekker kunnen slapen, maar jammer genoeg duurde de vlucht maar 4,5 uur. We kregen de upgrade ook alleen van Bangkok naar Beijing, niet van Bejing naar Dusseldorf. Jammer! Maar hier waren we al lang blij mee natuurlijk. We kregen ook nog sloffen en een toilettasje met tandenborstel, tandpasta, haarborstel, lipbalsem, bodylotion, oordopjes en slaapmasker. De wc's waren ook wel even een ander verhaal. Toilet weer elke keer schoongemaakt, papier in een punt gevouwen, er was moisturising creme, lotion, parfum...

Maargoed, inmiddels zijn we dus weer in China. We kwamen hier aan om iets van half 6 Chinese tijd. Het is nu bijna 9 uur en om 2 uur vertrekken we pas weer. Saai!! We hebben ook alles hier al gezien natuurlijk, omdat we vorige keer ook zo lang moesten wachten, en zo een groot vliegveld is het niet. We gaan straks maar weer even de lekkere ligstoelen opzoeken.

Groetjes uit China, en tot snel!!

• 23 Augustus 2011 - 01:48

Jon & Erik:

Goeiesmorgessss

Jullie hebben het zwaar met je business klas.
    En maar klagen dat jullie zo lang moeten wachten.
    Verwend.

Ik(Erik) was gister alleent huis met mn zus. Toen heb ik friet gegeten.
    Vandaag ben ik alleen thuis en zijn mijn ouders op vakantie. Zij hebben erg mooi weer.
    Op dit moment regent het hier. Jon vindt dat niet zo leuk want hij moet naar huis fietsen. (haha)
    Hij (Jon) heeft 2 rustige dagen gehad.
    Vanavond hebben we samen Boardwalk Empire gekeken. Dat was best wel leuk.
    Wij gaan nu maar is verder met het kijken van The Simpsons.

Tot gauw!
    Groetjes vanuit het altijd broeïerige Arnhem

• 23 Augustus 2011 - 09:48

Laura:

al was het maar voor 4,5 uur wel lekker hoor!

wel heel toevallig.. mn schoolmaatje gaat ook vandaag naar huis! ook rond die tijd:O

zal eens vragen van wel vliegveld zij ging

nou ik hoop dat je veilig thuis komt:D

xx