Vandaag wel snorkelen....? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu Vandaag wel snorkelen....? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mick en Renee - WaarBenJij.nu

Vandaag wel snorkelen....?

Door: Mick en Renee

Blijf op de hoogte en volg Mick en Renee

18 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

Gisteren was de snorkeltrip helaas niet doorgegaan, in plaats daarvan zouden we vandaag opgehaald worden om naar de mooie snorkelgebieden van de Thaise kust te gaan. Maar gebeurde dit ook..?

De alarmtijd op de wekker hebben we gisternacht niet hoeven te veranderen want vandaag moesten we weer om 7.40 klaar staan. Laat hebben we het gisteravond dus niet gemaakt.

Vanmorgen werd er op de deur van ons huisje geklopt. Gelukkig heeft Renee het gehoord want Mick sliep er rustig doorheen. Het was de eigenaresse die ons mededeelde dat de minivan op ons wachtte. Ze waren er een Thais kwartiertje later, dus wij mochten ook wel 5 minuutjes later zijn.. Het bleek dat de telefoon uit was gegaan. Snel hebben we ons klaar gemaakt en binnen no time waren we de deur dus uit.

Bij de tourcompany hebben we een lciht ontbijtje kunnen krijgen. 2 toasts met jam. Na heb ontbijt was het tijd om de boot te betreden. Uiteraard hebben we het zonnigste plekje op de boot uitgekozen, want het is niet alleen vakantie, er moet ook hard gewerkt worden (aan een kleurtje). De boot ging met enorme vaart waardoor we al snel voorbij Koh Phangan waren. Na ruim een uur kwamen we op de eerste snorkelplek aan: Nang Nuan. Een klein eilandje vlak bij 'snorkelparadijs' Koh Tao. Het strand was heel wit en het water was Crystal clear. De vissen zag je vanaf het strand al zien zwemmen. Tijd om te snorkelen! In het begin was het even wennen want al na 2 stappen in de zee waren we omringd door zeker honderd tropische vissen. Eenmaal echt met de hoofden onder water hebben we kennis gemaakt met de wonderlijke onderwaterwereld. Overal waar we keken zagen we kleurrijke vissen. Heel bang zijn ze niet voor de mens. Ze weten dat ze toch enige afstand moet houden, maar ze weten ook dondersgoed dat ze sneller zijn dan de mens, dus een afstand van enkele centimeters waren voldoende voor ze. Echt aanraken kon helaas niet maar ze zwommen wel echt met ons mee. Er was een uitzondering, een vis vond het lekker om Renee in haar kuit te bijten. We hebben wel 30 verschillende soorten vissen gezien die stuk voor stuk prachtig gekleurd waren. Zwart, wit, grijs, zilver, blauw, groen, oranje, roze, rood, bruin, geel.... En allemaal in verschllende kleurnuances. Verder waren ze gestippeld, gestreepd, lichtgevend, fluoriserend, luipaard-achtig, half om half, gemengde kleuren... Heel lang of dik, met tentkels en gigantische tanden en lippen.. Noem het maar op. Naast alleen vissen hebben we ook heel veel mooi koraal gezien. Helaas hebben we geen onderwatercamera dus foto's moeten we jullie schuldig blijven.

Na de eerste snorkelsessie was het tijd voor de lunch. De lunch in Thailand is op vrijwel elke tour hetzelfde, maar wel lekker. Op de tafel staat rijst, soep, kip met groenten en een sausje en fruit achteraf. Tijdens de lunch zagen we tegenover ons 3 eekhoorns spelen op een rots, was wel leuk om te zien.

Nadat we hadden gegeten hebben we weer een uurtje gesnorkeld bij het water aan het restaurant. Beetje tegenvallend als we het vergelijken met de eerste plek. Het water was veel minder helder, er was minder mooi koraal en er waren minder vissen.

Om half 1 vervolgden we onze trip naar Shark island. Hier hebben we onze laatste snorkelsessie gehad. Het water was weer mooi helder en er waren weer honderden vissen. Er was een school van ruim 500 vissen (schatten we) met een grootte van tussen de 25 en 40 cm. De grootste vissen die we hadden gezien waren ongeveer 60 cm. Ook hebben we scholen van kleine visjes gezien. Als je die had willen tellen was je zeker uren bezig geweest, het waren er echt heel veel.

Om 3 uur was het helaas tijd om weer naar Koh Samui te varen. We hebben het allebei echt heel leuk en mooi gevonden en we willen het zo weer doen. De zon heeft ook goed meegewerkt want het is bij elkaar maar een paar minuten bewolkt geweest. Helaas zit onze reis er bijna op. Over 2 dagen gaan we weer naar onze hometown Bangkok, waar we officieel afscheid moeten gaan nemen van Thailand... Gelukkig zien we iedereen dan weer, dus dat is enige troost.

Groetjes uit Koh Samui!